Çinli EV üreticileri bileşen sıkıntısı çekiyorlar

Elektrikli araç (EV) pazarı giderek ısınırken, Huawei ile iş birliği yapan Çinli otomobil üreticileri beklenmedik bir engelle karşı karşıya kaldı. Sorun, gelişmiş sürücü destek sistemleri için hayati öneme sahip olan Huawei’nin MDC 810 hesaplama biriminde yatıyor. Çin’in EV endüstrisinde önemli oyuncular olan Changan Auto ve Chery Auto, bu zorluğun en büyük darbesini aldı. Her iki şirket de Huawei ile iş birliği içinde premium EV segmentinde ilerlemeye çalışıyordu. Ancak bu planlar, bileşen kıtlığı nedeniyle bir aksama yaşadı ve üretim programlarında aksamalara neden oldu. Küçük otomobil üreticisi Seres de bu durumdan muaf tutulmadı, bu da sorunun yaygın etkisini vurguluyor.

Huawei’nin tedarikçi olarak güvenilirliği şu anda sorgulanıyor. Bu gerileme, Huawei için kritik bir dönemde gerçekleşti. Teknoloji devi, Akıllı Otomobil Çözümü işini devretme sürecinde ve aktif olarak yatırımcı arıyor. Bu üretim sorunlarının zamanlaması daha kötü olamazdı, çünkü bu durum, son derece rekabetçi EV sektöründe Huawei’nin tedarikçi olarak güvenilirliği konusunda soruları gündeme getiriyor.

Çinli EV üreticileri bileşen sıkıntısı çekiyorlar

Etkilenen modeller arasında Changan’ın Avatr 12 sedanı ve Chery’nin Luxeed S7 sedanı bulunuyor ve her iki model de önemli müşteri ilgisi toplamıştı. Gecikmeler, bu şirketleri müşterilerine tazminat sunmaya zorladı, bu da Çin’in EV pazarındaki yoğun rekabeti yansıtıyor. Bu tür bir ortamda, küçük bir gecikmenin bile sadece maliyet açısından değil, aynı zamanda müşteri güveni ve marka itibarı açısından da büyük sonuçları olabilir.

Huawei’nin şu anki durumu, EV endüstrisinde daha geniş bir zorluğu vurguluyor: karmaşık, son teknoloji ürünlerine olan bağımlılık, tedarik zinciri aksamalarına karşı savunmasız olabilir. Otomobil üreticileri araçlarına daha fazla akıllı özellik entegre etme yarışına girdikçe, benzer zorluklar daha yaygın hale gelebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir